نوکیا استفاده از مسنجر گوگل تاک را در رایانه جیبی خود ممکن می‌کن

شرکت "نوکیا" اعلام کرد نمونه جدید رایانه جیبی این شرکت به قابلیت استفاده از خدمات مسنجر "گوگل تاک" مجهز خواهد بود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، از ایرنا، دستگاه جیبی جدید "نوکیا" دارای قابلیت استفاده از شبکه‌های مخابراتی تلفن‌های همراه نبوده و به جای استفاده از شبکه‌های مخابراتی، از فن‌آوری اینترنت بی‌سیم و پرسرعت "وای-فای" استفاده می‌کند.

شرکت "نوکیا" اعلام کرده‌است کاربران این دستگاه جیبی قادر خواهند بود به کمک نرم‌افزار "گوگل تاک" و از طریق اینترنت با سایر کاربرانی که از همین خدمات مسنجر در رایانه‌های شخصی خود و یا در تجهیزات مشابه استفاده می‌کنند، ارتباط صوتی برقرار کرده و یا با یکدیگر چت کنند.

با این وجود، کاربران رایانه جیبی جدید "نوکیا" قادر نخواهند بود با تلفنهای ثابت و یا تلفنهای همراه عادی تماس بر قرار کنند.

محصول جدید "نوکیا"، در حقیقت نمونه جدید رایانه جیبی به نام "نوکیا ‪ ۷۷۰‬اینترنت تبلت" است که این شرکت در ماه سپتامبر سال ‪ ۲۰۰۵‬به بازار داده بود.

این دستگاه که اندکی بزرگتر از رایانه‌های جیبی متعارف است، دارای یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا بوده که گشت و گذار در اینترنت را به خوبی ممکن می‌کند.

رایانه جیبی جدید شرکت "نوکیا" که در هفته جاری وارد بازار خواهد شد، علاوه بر امکانات متنوع اینترنتی، دارای قابلیت پخش فایلهای موسیقی و فایلهای تصویری نیز خواهد بود.

کارشناسان عقیده دارند استقبال شرکت "نوکیا" از خدمات "گوگل"، راه را برای افزایش نفوذ "گوگل" به تجهیزاتی غیر از رایانه‌های شخصی باز خواهد کرد.

سامسونگ گوشی باریک کشویی E900 را به بازار معرفی می‌کند

 

گوشی کشویی GSM سامسونگ به نام SGH-E900 به زودی وارد بازار می‌‏شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایلنا، سامسونگ معتقد است ؛ این تلفن کشویی و باریک سهم بزرگی در معرفی کالای مرغوب و فن‌آوری بدیع این شرکت خواهد داشت.
E900 با سیستم BLACK UI منوهای فرعی را از منوهای اصلی متفاوت ساخته و نوشته‌های آن را برای دید بهتر تغییر اندازه و رنگ می‌دهد.
E900 با تکنولوژی EDGE دارای دوربین 2 مگاپیسکلی همراه با فلش و قابلیت فیلمبرداری است. ازدیگر مشخصات این دستگاه برخورداری از BLUETOOTH و USB، صفحه نمایش بزرگ 2.05 اینچی با 262 هزار رنگ ، قابلیت استفاده از حافظه INICROSD ، پخش فایل‌‏های MP3 و CALLER ID تصویری است.
کیتا لی ، مدیر بخش سیستم‌‏های شبکه‌‏ای و مخابراتی سامسونگ معتقد است ؛ سامسونگ همواره زیبایی و فن آوری دستگاه‌‏ها را به صورت هماهنگ در نظر می‌گیرد و E900 نمونه بارز این مسئله است

شبکه شتاب کشور به بانکهای اروپایی متصل می‌شود

اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده شبکه شتاب کشور به شبکه بانکی کشورهای عربستان، دوبی و کویت متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از انجام مذاکرات مربوط به اتصال شبکه شتاب کشور به بانکهای اروپا و آسیای جنوب شرقی خبر داد.
مسیح قائمیان در یک نشست خبری افزود: تا پایان سال جاری تمامی شعبه‌های دو بانک ملی و صادرات به سیستم سیبا و سپهر متصل شده و حساب‌های دستی از این دو بانک به فراموشی سپرده می‌شود.
وی سپس به انجام حدود 15 میلیون گردش بین بانکی در شبکه شتاب اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به 150 میلیون گردش برسد.
قائمیان با بیان اینکه اکنون حدود چهار هزار دستگاه ATM در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر تمامی بانکهای کشور اعم از دولتی و خصوصی به شبکه شتاب متصل شده‌اند.
وی از اجرای پروژه «نظام ملی پرداخت » در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این پروژه مشتریان بانکها می‌توانند از طریق الکترونیکی مقدار سنگینی پول را از حساب‌های خود جا به جا کنند.
وی ادامه داد: تست‌های اجرایی این پروژه از مهرماه امسال آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از بررسی پروژه حذف نقل و انتقال فیزیکی چک در شبکه بانکی کشور خبر داد و افزود: این طرح برای سال آینده است و بر اساس آن انتقال چک توسط تصویر آن انجام می‌شود.
وی گفت: اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده شبکه شتاب کشور به شبکه بانکی کشورهای عربستان، دوبی و کویت متصل خواهد شد.